Back to Curso

Level 3 (CEFR A2)

0% Complete
0/84 Steps
  1. Lesson 1 | Are you Canadian?
    5 Temas
  2. Lesson 2 | I love my family
    5 Temas
  3. Lesson 3 | My first name is Thomas
    5 Temas
  4. Lesson 4 | There are some onions, but there isn’t any rice.
    5 Temas
  5. Lesson 5 | It’s in front of you
    5 Temas
  6. Lesson 6 | This Is Really Easy!
    5 Temas
  7. Lesson 7 | You can’t miss it!
    5 Temas
  8. Lesson 8 | She studies every day
    5 Temas
  9. Lesson 9 | I’m at work, in my office.
    5 Temas
  10. Lesson 10 | You should see a doctor.
    5 Temas
  11. Lesson 11 | Are you doing anything new this year?
    5 Temas
  12. Lesson 12 | What’s the weather like today?
    5 Temas
  13. Lesson 13 | I’d like to go out
    5 Temas
  14. Lesson 14 | Do you have any experience?
    5 Temas
Lección 1, Tema 2
En Progreso

Lesson 1 – Step 2 – Practise before class

Lección Progress
0% Complete

A2.1

[TÍTULO DE LECCIÓN]

Lesson 1 – Step 2 – Practise before class

[EXPLICACIÓN DE LECCIÓN]

Repasemos ahora cómo utilizar el verbo “be” en el “present simple”. Veremos tanto “affirmative sentences” cómo “negatives” y “questions”.

Comenzaremos haciendo unos ejercicios de repaso para desafiar tu memoria. Si logras hacerlos bien estarás listo para tu clase. 

Si tienes dificultades o si quieres repasar este tiempo verbal puedes ver el vídeo y leer la explicación en el siguiente paso e intentar hacer los ejercicios nuevamente. Tu decides.

[TÍTULO 2]

1.  Completa las oraciones. En todas deberás usar la forma correcta del verbo be (am, is, are).

[Texto Simple 1]

Example:

I / a girl

I am a girl

(Nota: Las respuestas entre paréntesis sirven de respuestas correctas)

  1.  – I/a student

_____________________ (I am a student)

  1. you/a boy

_____________________ (you are a boy)

  1. She/a girl

_____________________ (she is a girl)

  1. They/angry

_____________________ (they are angry)

  1. You/at school

_____________________ (you are at school)

[TÍTULO 2]

2. Ordena las palabras para formar preguntas.

e.g: you / a doctor / Are / ?

       Are you a doctor?

  1. he / Is / ? / a student (Is he a student?)
  1. sick / Are / ? / you (Are you sick?)
  1. ? / Is / blue / the dog (Is the dog blue?)
  1. Brazilian / ? / he / Is (Is he Brazilian?)
  1. we / school / ? / at / Are (Are we at school?)

[TÍTULO 2]

3. Escribe las oraciones de forma negativa.

[Texto Simple 1]

Example:

I / a girl

I am not a girl

(Nota: Las respuestas entre paréntesis sirven de respuestas correctas)

  1.  – I/a student

_____________________ (I am not a student)

  1. you/a boy

_____________________ (you are not {aren’t} a boy)

  1. She/a girl

_____________________ (she is not {isn’t} a girl)

  1. They/angry

_____________________ (they are not {aren’t} angry)

  1. You/at school

_____________________ (you are not {aren’t} at school)