Back to Curso

Level 4 (CEFR A2)

0% Complete
0/52 Steps
  1. Lesson 1 | How was your day?
    6 Temas
  2. Lesson 2 | How many bedrooms were there in your old house?
    6 Temas
  3. Lesson 3 | What did the robbers look like?
    6 Temas
  4. Lesson 4 | What were you doing last night at 11 p.m.?
    6 Temas
  5. Lesson 5 | Was there any ice-cream in the fridge ?
    6 Temas
  6. Lesson 6 | This film was the best?
    3 Temas
  7. Lesson 7 | I used to love Mondays
    3 Temas
  8. Lesson 8 | What are you going to do on Sunday?
    3 Temas
  9. Lesson 9 | You’re driving really slowly!
  10. Lesson 10 | I’ve never tried that before!
  11. Lesson 11 | She’s visited Coney Island!
  12. Lesson 12 | Will you do it?
  13. Lesson 13 | You will, if you try!
Lección 1, Tema 6
En Progreso

Lesson 1 – Step 6 – Extra Practice

Lección Progress
0% Complete

Level 4

[TÍTULO DE LECCIÓN]]

Lesson 1 – Step 6 – Extra Practice

[EXPLICACIÓN DE LECCIÓN]

Has terminado tu clase. Ahora es momento de practicar. Haz estos ejercicios durante el resto de la semana para practicar lo que hemos visto en esta lección.

 [TÍTULO 2]

  1. Observa la siguiente escena de “Volver al futuro”y completa las oraciones con la opción correcta.

aquí poVideo:  https://www.youtube.com/watch?v=Psxktpxkc6o

 [TEXTO SIMPLE 1]

 1. Marty _____ at the parking lot.

  1. arrived
  2. arriven

2. Marty and Einstein _____ confused.

  1. was
  2. were

3. The DeLorean _____ out of the truck.

  1. come
  2. came

4. Doc _____ in the car.

  1. was
  2. were

5. Einstein _____ in the car.

  1. enterd
  2. entered

6. Doc _____ his experiment moving the car with a remote control.

  1. began
  2. begined

7. The DeLorean _____in front of their eyes.

  1. dissapeared
  2. disappeared 

8. Doc _____ excited with the experiment’s result

  1. was
  2. were

aquí poRespuestas correctas: 1.A, 2. B, 3. B, 4. A, 5. B, 6. A, 7. B, 8. A

 [TÍTULO 2]

  1. Recuerdas un buen día que hayas tenido recientemente? Escribe oraciones contando lo que sucedió.

https:/Crear respuesta abierta para que el estudiante escriba sus oraciones

 [EXPLICACIÓN DE LECCIÓN]

¡Bien hecho! Hemos completado juntos otra lección. ¿Qué te ha parecido?