Back to Curso

Level 3 (CEFR A2)

0% Complete
0/84 Steps
  1. Lesson 1 | Are you Canadian?
    5 Temas
  2. Lesson 2 | I love my family
    5 Temas
  3. Lesson 3 | My first name is Thomas
    5 Temas
  4. Lesson 4 | There are some onions, but there isn’t any rice.
    5 Temas
  5. Lesson 5 | It’s in front of you
    5 Temas
  6. Lesson 6 | This Is Really Easy!
    5 Temas
  7. Lesson 7 | You can’t miss it!
    5 Temas
  8. Lesson 8 | She studies every day
    5 Temas
  9. Lesson 9 | I’m at work, in my office.
    5 Temas
  10. Lesson 10 | You should see a doctor.
    5 Temas
  11. Lesson 11 | Are you doing anything new this year?
    5 Temas
  12. Lesson 12 | What’s the weather like today?
    5 Temas
  13. Lesson 13 | I’d like to go out
    5 Temas
  14. Lesson 14 | Do you have any experience?
    5 Temas
Lección 10, Tema 5
En Progreso

Lesson 10 – Step 5 – Practise before class

Lección Progress
0% Complete

A2.1

[TÍTULO DE LECCIÓN]]

Lesson 10 – Step 5 – Practise before class 

[EXPLICACIÓN DE LECCIÓN]

Has terminado tu clase. Ahora es momento de practicar. Haz estos ejercicios durante el resto de la semana para practicar lo que hemos visto en esta lección.

[TÍTULO 2]

  1. Elige las opciones correctas para completar las oraciones.

[TEXTO SIMPLE 2]  

e.g: Jorge has an exam tomorrow. He should _____________.

            a) play videogames

            b) study hard

           c) watch TV

[TEXTO SIMPLE 1]

  1. Alicia is sick. She should ______________.
  1. stay in bed
  2. go to the gym
  3. go to work
  1. Patricio has a problem with his car. He should ___________.
  1. go to the dentist
  2. go to the doctor
  3. go to the mechanic
  1. Milena needs to buy new clothes. She should ____________.
  1. go to the pharmacy
  2. go to the shopping mall
  3. go to the bank
  1. Cristian is very tall. He should ______________.
  1. play basketball
  2. play golf
  3. play videogames
  1. Manuela has to go to the airport. She should _____________.
  1. call a plane
  2. call a taxi
  3. call a bicycle

Respuestas correctas: 1. A, 2. C, 3. B, 4. A, 5. B

 [TÍTULO 2]

  1. Observa la siguiente tabla. Escribe oraciones usando can/can’t.

 [TEXTO SIMPLE 1]

ACTIVITIESJUANAMARCOS
SWIMYESNO
DRIVE A CARYESYES
PLAY THE PIANONOYES
SPEAK FRENCHNONO
RUNYESYES

Nota: generar respuesta abierta para que estudiantes escriban sus respuestas.

 [TÍTULO 2]

  1. Escribe 5 oraciones sobre actividades que debes realizar y 5 que no tienes la obligación usando have to/don’t have to.

 [EXPLICACIÓN DE LECCIÓN]

        ¡Bien hecho! Hemos completado juntos otra lección. ¿Qué te ha parecido?