Back to Curso

Level 3 (CEFR A2)

0% Complete
0/84 Steps
  1. Lesson 1 | Are you Canadian?
    5 Temas
  2. Lesson 2 | I love my family
    5 Temas
  3. Lesson 3 | My first name is Thomas
    5 Temas
  4. Lesson 4 | There are some onions, but there isn’t any rice.
    5 Temas
  5. Lesson 5 | It’s in front of you
    5 Temas
  6. Lesson 6 | This Is Really Easy!
    5 Temas
  7. Lesson 7 | You can’t miss it!
    5 Temas
  8. Lesson 8 | She studies every day
    5 Temas
  9. Lesson 9 | I’m at work, in my office.
    5 Temas
  10. Lesson 10 | You should see a doctor.
    5 Temas
  11. Lesson 11 | Are you doing anything new this year?
    5 Temas
  12. Lesson 12 | What’s the weather like today?
    5 Temas
  13. Lesson 13 | I’d like to go out
    5 Temas
  14. Lesson 14 | Do you have any experience?
    5 Temas
Lección 11, Tema 4
En Progreso

Lesson 11 – Step 4 – Class material

Lección Progress
0% Complete

A2.1

[TÍTULO DE LECCIÓN]

Lesson 11 – Step 4 – Class material

[EXPLICACIÓN DE LECCIÓN]

¡Ya es hora de tu clase! Tu profesor te guiará para sacarle el máximo provecho a este material. Mantén esta página abierta durante la lección. 

[TÍTULO 2]

1. Revision of vocabulary and grammar of this lesson. 

[TÍTULO 2]

2. Look at the pictures. What are the people doing?

10 Imágenes

[TÍTULO 2]

3. Student A look at picture A. Student B, look at picture B. Ask each other questions to find out what the people in the family are doing. Each one is doing only one activity.

Necesitamos que haya una imagen en blanco que diga Student A en uno y Student B en el otro y que tengan que hacer click  en una flecha para ver la tarjeta. Cada uno tendrá 2 tarjetas (3 contando la que dice únicamente student A/B) – Una será la que está completa y la otra será idéntica pero en blanco. La que está en blanco sería ideal si se puede modificar para que al menos puedan marcar una x en los espacios en blanco. Las tarjetas serán las siguientes:

STUDENT A

ActivitiesLisaTomMicLimAnneKatDonMing
bake a cakeYes
do homeworkYes
wash the carYes
visit his/her grandparentsYes
learn a new languageYes
Set the tableYes
Mow the lawnYes
Tidy the bedroomYes
ActivitiesLisaTomMicLimAnneKatDonMing
bake a cake
do homework
wash the car
visit his/her grandparents
learn a new language
Set the table
Mow the lawn
Tidy the bedroom

STUDENT B

ActivitiesLisaTomMicLimAnneKatDonMing
bake a cakeYes
do homeworkYes
wash the carYes
visit his/her grandparentsYes
learn a new languageYes
Set the tableYes
Mow the lawnYes
Tidy the bedroomYes
ActivitiesLisaTomMicLimAnneKatDonMing
bake a cake
do homework
wash the car
visit his/her grandparents
learn a new language
Set the table
Mow the lawn
Tidy the bedroom

[TÍTULO 2]

4. What temporary activities are you doing this year/month/week? 

[TÍTULO 2]

5. Describe the picture

Imagen

[EXPLICACIÓN DE LECCIÓN]

¡Bien hecho! Hemos terminado la clase por hoy. Pero no te preocupes, en el próximo paso te dejamos algunos ejercicios para practicar lo que has aprendido.