Back to Curso

Level 3 (CEFR A2)

0% Complete
0/84 Steps
  1. Lesson 1 | Are you Canadian?
    5 Temas
  2. Lesson 2 | I love my family
    5 Temas
  3. Lesson 3 | My first name is Thomas
    5 Temas
  4. Lesson 4 | There are some onions, but there isn’t any rice.
    5 Temas
  5. Lesson 5 | It’s in front of you
    5 Temas
  6. Lesson 6 | This Is Really Easy!
    5 Temas
  7. Lesson 7 | You can’t miss it!
    5 Temas
  8. Lesson 8 | She studies every day
    5 Temas
  9. Lesson 9 | I’m at work, in my office.
    5 Temas
  10. Lesson 10 | You should see a doctor.
    5 Temas
  11. Lesson 11 | Are you doing anything new this year?
    5 Temas
  12. Lesson 12 | What’s the weather like today?
    5 Temas
  13. Lesson 13 | I’d like to go out
    5 Temas
  14. Lesson 14 | Do you have any experience?
    5 Temas
Lección 4, Tema 5
En Progreso

Lesson 4 – Step 5 – Practise before class

Lección Progress
0% Complete

A2.1

[TÍTULO DE LECCIÓN]]

Lesson 4 – Step 5 – Practise before class 

[EXPLICACIÓN DE LECCIÓN]

Has terminado tu clase. Ahora es momento de practicar. Haz estos ejercicios durante el resto de la semana para practicar lo que hemos visto en esta lección.

 [TÍTULO 2]

  1. Busca el significado de los alimentos que no conoces de la siguiente lista. Luego mira el vídeo y marca los que ves y los que mencionan los protagonistas. Puedes ver el vídeo cuantas veces lo necesites.

Nota: Incrustar el siguiente video de youtube con Close captions activados: https://www.youtube.com/watch?v=4xGgaBlbUUU

 [TEXTO SIMPLE 1]

EGGSCARROTS
TOMATOESPASTA
ORANGE JUICESALAD
PANCAKESPASTA
CHOCOLATEAPPLES
BREAD

Respuestas correctas: eggs, orange juice,, bread, pancakes, chicken

 [TÍTULO 2]

  1. Ordena los alimentos en “Countable” o “Uncountable”

[TEXTO SIMPLE 1]

countnon-count
eggsorange juice

Respuestas correctas: Countable: Eggs, Tomatoes, Carrots,Apples. Pancakes.  Uncountables: Orange Juice, Chocolate, Bread, Pasta, Salad

[TÍTULO 2]

  1. Graba un audio describiendo los alimentos sueles consumir en el desayuno. Luego envíaselo a tu profesor

[EXPLICACIÓN DE LECCIÓN]

        ¡Bien hecho! Hemos completado juntos otra lección. ¿Qué te ha parecido?