Level 4 (CEFR A2)
-
Lesson 1 | How was your day?7 Temas|4 Cuestionarios
-
Lesson 2 | How many bedrooms were there in your old house?7 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 3 | What did the robbers look like?7 Temas|4 Cuestionarios
-
Lesson 4 | What were you doing last night at 11 p.m.?7 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 5 | Was there any ice-cream in the fridge ?7 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 6 | This film was the best?7 Temas|4 Cuestionarios
-
Lesson 7 | I used to love Mondays7 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 8 | What are you going to do on Sunday?7 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 9 | You’re driving really slowly!7 Temas|4 Cuestionarios
-
Lesson 10 | I’ve never tried that before!7 Temas|4 Cuestionarios
-
Lesson 11 | She’s visited Coney Island!7 Temas|3 Cuestionarios
-
Lesson 11 – Step 1 – Reading
-
Lesson 11 – Step 2 – Vocabulary & Pronunciation: Regular Verbs in the Past Simple
-
Lesson 11 – Step 3 – Present Perfect and Past Simple
-
Lesson 11 – Step 4 – Practise before class
-
Lesson 11 – Step 5 – Class material
-
Lesson 11 – Step 6 – Extra Practice
-
Lesson 11 – Completed
-
Lesson 11 – Step 1 – Reading
-
Lesson 12 | Will you do it?7 Temas|3 Cuestionarios
-
Lesson 13 | You will, if you try!8 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 13 – Step 1 – Reading
-
Lesson 13 – Step 2 –Pronunciation & Vocabulary: Sounds /æ/ and /ʌ /
-
Lesson 13 – Step 3 – First Conditional
-
Lesson 13 – Step 4 – Practise before class
-
Lesson 13 – Step 5 – Class material
-
Lesson 13 – Step 6 – Extra Practice
-
Lesson 13 – Completed
-
Lesson 14 | The Old Lady Who Lives Next Door
-
Lesson 13 – Step 1 – Reading
-
Lesson 14 | The Old Lady Who Lives Next Door6 Temas|3 Cuestionarios
Lesson 1 – Step 3 – The Past Simple

Objetivo
Hagamos un breve repaso de cómo utilizar el “past simple”.
Te dejamos un vídeo, o si lo prefieres puedes pasar directamente a la explicación escrita. ¡Tu decides! Cuando hayas terminado, puedes dirigirte al paso 3.
Language Discovery
Fíjate en las palabras resaltadas en azul en el texto del step 1. ¿Qué tienen en común?
- Todas hablan del pasado.
- Son verbos irregulares.
Fíjate en las palabras resaltadas en verde en el texto del step 1. ¿Qué tienen en común?
- Todas hablan del pasado.
- Son verbos regulares (terminan en -ed).
Was/were
El verbo be es irregular y se conjuga de esta manera:
I | was/wasn’t |
he | was/wasn’t |
she | was/wasn’t |
it | was/wasn’t |
you | were/weren’t |
we | were/weren’t |
they | were/weren’t |
Para formular preguntas invertimos el subject y el verb:
- Was he a doctor?
- Were they in Madrid?
- When was she there?
Affirmative
Los regular verbs agregan -ed al infinitivo:
- play – played
- open – opened
Los verbos terminados en consonant + –y cambian la –y por –i y agregan la –ed. Por ejemplo:
- cry – cried
- study – studied
Los verbos terminados en consonant+ vowel + consonant duplican la última consonant y agregan la –ed. Por ejemplo:
- stop – stopped
- travel – travelled
Los irregular verbs cambian su forma sin seguir ninguna regla en particular. Puedes ver algunos de ellos en el step 2.
Negative
Utilizamos el auxiliar didn’t y el verbo en infinitive:
- I didn’t go to the beach yesterday.
- My friend didn’t like his food.
Questions
Utilizamos el auxiliar did, luego el subject y el verbo en infinitive:
- Did you go to the beach yesterday?
- Did my friend like his food?
Conclusión
¿Has terminado? ¡Bien hecho! Dirígete al paso 3. Allí encontrarás material para practicar lo que hemos visto hasta aquí.
