Level 4 (CEFR A2)
-
Lesson 1 | How was your day?7 Temas|4 Cuestionarios
-
Lesson 2 | How many bedrooms were there in your old house?7 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 3 | What did the robbers look like?7 Temas|4 Cuestionarios
-
Lesson 4 | What were you doing last night at 11 p.m.?7 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 5 | Was there any ice-cream in the fridge ?7 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 6 | This film was the best?7 Temas|4 Cuestionarios
-
Lesson 7 | I used to love Mondays7 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 8 | What are you going to do on Sunday?7 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 9 | You’re driving really slowly!7 Temas|4 Cuestionarios
-
Lesson 10 | I’ve never tried that before!7 Temas|4 Cuestionarios
-
Lesson 11 | She’s visited Coney Island!7 Temas|3 Cuestionarios
-
Lesson 11 – Step 1 – Reading
-
Lesson 11 – Step 2 – Vocabulary & Pronunciation: Regular Verbs in the Past Simple
-
Lesson 11 – Step 3 – Present Perfect and Past Simple
-
Lesson 11 – Step 4 – Practise before class
-
Lesson 11 – Step 5 – Class material
-
Lesson 11 – Step 6 – Extra Practice
-
Lesson 11 – Completed
-
Lesson 11 – Step 1 – Reading
-
Lesson 12 | Will you do it?7 Temas|3 Cuestionarios
-
Lesson 13 | You will, if you try!8 Temas|5 Cuestionarios
-
Lesson 13 – Step 1 – Reading
-
Lesson 13 – Step 2 –Pronunciation & Vocabulary: Sounds /æ/ and /ʌ /
-
Lesson 13 – Step 3 – First Conditional
-
Lesson 13 – Step 4 – Practise before class
-
Lesson 13 – Step 5 – Class material
-
Lesson 13 – Step 6 – Extra Practice
-
Lesson 13 – Completed
-
Lesson 14 | The Old Lady Who Lives Next Door
-
Lesson 13 – Step 1 – Reading
-
Lesson 14 | The Old Lady Who Lives Next Door6 Temas|3 Cuestionarios
Lesson 7 – Step 3 – Used to

Objetivo
Aprendamos ahora a utilizar used to para hablar de rutinas en el pasado. Podrás verlo en uso en el step 1. Te dejamos un vídeo con la explicación, o si lo prefieres puedes pasar directamente a la explicación escrita. ¡Tú decides!
Cuando hayas terminado, puedes dirigirte al paso 4.
Language Discovery
Fíjate en las oraciones resaltadas en azul en el texto del step 1. ¿Qué tienen en común?
- Todas usan la expresión used to.
- Todas hablan del pasado.
- todas utilizan un verbo en infinitivo.
General Notions
Utilizamos used to para hablar de actividades que solíamos hacer en el pasado, pero ya no hacemos más. Used to es muy sencillo de usar, ya que es igual para todos los subjects, es decir que no se conjuga.
Affirmative
Para armar oraciones podemos seguir esta estructura:
subject + used to + verb infinitive + complement
Puedes encontrar estos ejemplos en el texto del step 1:
- My mom used to wake me up every day with a kiss.
- I used to have a big white dog.
- We used to go to my grandparents’ house.
Negative
Seguiremos esta estructura para las oraciones negativas:
subject + didn’t + use to + complement
Fíjate que como utilizamos didn’t que está en pasado, el use queda en presente.
Veamos unos ejemplos:
- I didn’t use to be so tired (now I am).
- My mom didn’t use to call me every day (now she does).
Questions
Seguiremos esta estructura para las oraciones negativas:
did + subject + use to + complement
Fíjate que como utilizamos did que está en pasado, el use queda en presente.
Veamos unos ejemplos:
- Did you use to be fat?
- Did your dad use to sing?
Conclusión
¿Has terminado? ¡Bien hecho! Dirígete al paso 4. Allí encontrarás material para practicar lo que hemos visto hasta aquí.
